De Bommel Meubelen slaat plank mis in after sales

Bij De Bommel Meubelen, een meubelmakerij met vijf vestigingen, staat after sales service helaas niet zo hoog in het vaandel. Zo blijf je als tevreden klant toch nog met een bittere nasmaak zitten.

Eerste ervaring met De Bommel Meubelen

Erg blij met onze nieuwe bank

Erg blij met onze nieuwe bank

De aanschaf van onze nieuwe bank bij De Bommel Meubelen begon met veel enthousiasme. We waren al langer erg te spreken over het aanbod bij deze zaak en al diverse malen wezen kijken in de vestiging in De Lier.

Bij een bezoek aan de vestiging in Zoeterwoude Rijndijk vonden wij uiteindelijk de bank waar wij helemaal onze bank in zagen. De aankoop werd uiteindelijk gedaan begin november 2013. Levering vond plaats op 21 januari 2014, waarna wij konden genieten van onze nieuwe hoekbank.

Correcte service-monteur

Na een paar weken zagen wij tot onze schrik een beschadiging in de stof aan het uitschuifgedeelte van onze bank. De Bommel Meubelen gebeld en op 18 februari stond er een zeer correcte en prettige service-monteur op de stoep. So far so good.

De monteur wist de oorzaak van de beschadiging te verhelpen, zodat er alleen nog een oplossing moest komen voor het repareren. Na het nemen van foto’s en het vastleggen van het probleem in een korte rapportage kreeg ik te horen dat ik binnen twee weken meer zou horen. Dat liep echter anders.

Dan maar zelf weer bellen

Na ruim 3 weken (ergens tweede week maart) nog steeds niets vernomen. Dus zelf maar weer gebeld. Toevallig was er op dat moment nèt bericht van de fabrikant binnen bij De Bommel. Het onderdeel (2,5 zitsgedeelte met het uitschuifgedeelte) moest worden opgehaald en opgestuurd naar de fabriek ergens in het buitenland. Geintje zou zo’n 4 tot 6 weken gaan duren! Fijn!

Gelukkig konden we als service een leenbank krijgen. Helaas was er echter niets voorradig, maar men zou op zoek gaan naar het moment dat er wèl een leenbank voorhanden is en contact opnemen voor een definitieve afspraak voor het ophalen van het onderdeel.

Van tevreden klant naar geïrriteerde klant

Van tevreden klant bij De Bommel Meubelen naar geïrriteerde klant

Van tevreden klant bij De Bommel Meubelen naar geïrriteerde klant

Momenteel is het tweede week april en het is nog steeds stil. Van een tevreden klant ben ik inmiddels getransformeerd in een zeer geïrriteerde klant met stoom uit mijn oren. Een volgende aankoop bij De Bommel Meubelen zal voorlopig niet snel meer gebeuren. Want als er iets mankeert aan het gekochte en je te maken krijgt met de ‘service’-afdeling loopt dat uiteindelijk uit op non-service. En in mijn omgeving heb ik inmiddels begrepen dat onze slechte ervaring geen incident is.

Herken je dit verhaal over mijn ervaring met De Bommel Meubelen? Ik verneem het graag in de reacties.

Binnenkort ga ik in ieder geval mijn ongenoegen maar eens duidelijk uiten bij De Bommel Meubelen. Jammer …

UPDATE

Binnen een uur na plaatsing van dit blog en verspreiding via mijn social media kanalen werd ik gebeld door De Bommel Meubelen. Men had mijn bericht via mijn Twitter-account gezien. Daarin heb ik bewust @DeBommelMeubel vermeld en dat heeft gewerkt. Wat maar weer eens onderstreept dat social media een krachtig middel is om bedrijven en instanties te bereiken. Of, in dit geval, te activeren.

Na excuses en uitleg is de afspraak voor ophalen van het onderdeel van onze bank gemaakt.

Wordt vervolgd …

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Laat weten wat je hier van vindt