Content op je website is nooit klaar

De content voor een website is in de realisatiefase van een website vaak een onderdeel dat nog ‘in wording’ is. Het idee heerst maar al te vaak dat ‘we de content wel gaan vullen als de site klaar is’. Gemiste kans wat mij betreft.

Belang van content

Vanmorgen las ik een interessant stuk op de website van Flink over het belang van content. Als ik mijn gedachten had verwoord tijdens het lezen had ik waarschijnlijk de gehele tijd het woord ‘inderdaad’ geroepen. Het was bijna alsof ik het zelf geschreven had kunnen hebben.

Content is KingRegelmatig hoor ik de term ‘Content is King’ of varianten daarop. En dat dekt nog steeds de lading. Vaak een verwaarloosd onderdeel, maar daar wordt de plank dan ook vaak misgeslagen. De voorbeelden als afsluiter onder het artikel op Flink illustreren heel sterk hoe een verschil in content een stuk tekst leesbaar of onleesbaar kan maken.

Een mooie site die goed doordacht is op gebied van ontwerp, interactie en prettig gebruik kan volledig onderuit gehaald worden door slechte content.

Aandachtspunten

Enkele aandachtspunten bij het creëren van de juiste content zijn:

  • goede teksten verhogen conversie
  • tekst is nooit klaar
  • verleid de lezer
  • trek je lezer verder je site in door buttons, links, etc.
  • bied je lezer de content die hij/zij zoekt op de juiste plek
  • zorg voor focus op je pagina’s zodat Google weet waar je pagina over gaat (en wordt zo beter gevonden)

Lees het artikel op Flink in z’n geheel als bovenstaande aandachtspunten vragen oproepen. Daar wordt het uitgebreider omschreven. En doe er je voordeel mee!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *